Начинът, по който живеем, може да окаже дълбоко влияние върху нашето здраве и благосъстояние. При живот с рак здравословният начин на живот може да подпомогне лечението и това да се чувствате по-добре. Той също ще подобри здравето ви в дългосрочен план.

Здравословен начин на живот означава извършване на положителни промени в поведението като част от непрекъснат процес, който продължава цял живот. За да подобрите качеството си на живот с рак, препоръчваме да се съсредоточите върху тези 6 неща, всяко от които подкрепя другото, а синергията на всичките 6 води до най-голям успех.

1. Приемете практическа и емоционална подкрепа

Да имате мрежа от хора до себе си е много полезно за вашето здраве, особено от емоционална гледна точка. Проучванията сравняват хора с рак, които са имали голяма подкрепа и малко социална подкрепа. Тези с повече социална подкрепа са имат по-добро качество на живот и живеят по-дълго.

За да имате подкрепа при живот с рак:

2. При живот с рак управлявайте стреса

Намаляването на нивото на стрес може да ви помогне да поддържате физическото и психическото си здраве. Ето няколко съвета за управление на стреса:

3. Набавяйте си достатъчно сън

4. Спортувайте редовно

Упражнения по време и след лечение на рак. Това може да помогне за намаляване на умората, наддаването на тегло и загубата на сила. В допълнение към редовните упражнения, опитайте се да избягвате седене или легнало положение за дълги периоди.

Ето няколко съвета за фитнес:

Не забравяйте да говорите с вашия здравен екип за разработване на план за упражнения, който е безопасен и подходящ за вас. Прочетете повече съдържание за упражнения в блога Cancer.Net.

5. Яжте добре

Здравословната диета може да ви помогне да се справите със страничните на живота с рак, да се възстановите по-бързо и да подобрите здравето си. Това може да намали и бъдещия риск от рак. Ето няколко съвета, които да ви помогнат да развиете здравословни хранителни навици:

Избягвайте преработени меса, като месо за сандвичи, хот-дог, колбаси, бекон и салам.

Ако получавате лечение на рак, важно е да работите с регистриран диетолог със специализация по онкология, за да разработите план за безопасно хранене за вас.

6. Избягвайте токсините от околната среда.

Ограничете излагането си на токсини от околната среда, които могат да увеличат риска от рак и други заболявания, като тютюнев дим, азбест, стирен (съдържащ се в стиропор), формалдехид и тетрахлоретилен (перхлоретилен; „течност за химическо чистене“).

С малки стъпки към по-здравословен начин на живот нещата за вас и близките ви могат значително да бъдат подобрени, да заздравите връзката си и да вървите към още по-голям прогрес що се отнася до подобряване на състоянието ви при живот с рак.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.