Чесънът (Allium sativum) е широко разпространен в кулинарията, но от древни времена се използва и като лек. Използва се за превенция и третиране на голям брой състояния и заболявания.

Тук ще изброим 6 от ползи на чесънът, които модерната наука е потвърдила.

1. Чесънът съдържа съединения имащи ефикасни медицински свойства

В древността е бил използван основно заради действието си върху здравето. Използването му е документирано при много цивилизации, включително египетска, вавилонска, гръцка и китайска. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11238795

Учените са установили, че ползите му за здравето идват предимно от съединенията на сяра в него, които се формират, когато той бъде нарязан, намачкан или сдъвчен. Серните съединения от чесъна навлизат в тялото чрез храносмилателния система и се разпространяват в цялото тяло.

2. Чесънът има висока хранителна стойност и много малко калории

Една скилидка чесън съдържа:

Съдържа следи от много други хранителни елементи. Всъщност, съдържа по малко от почти всичко, от което се нуждаете. За това и той е една от съставките в Роватен.

3. Чесънът може да се пребори с настинки

Хранителните добавки съдържащи чесън подсилват функцията на имунната система.

Роватен съдържа 309,204 mg чесън на прах в препоръчителната дневна доза за деня, което около 16% от препоръчителния дневен прием.

Чрез 12-седмично проучване учени са открили, че приемането на хранителна добавка с чесън редуцира настинките с 63% сравнено с ефекта на плацебо.

Продължителността на настинката е била намалена със 70% – 5 дни в групата на плацебо, а в групата на приемащите чесън – 1,5 дни.
Ако боледувате често, може би си заслужава да включите чесънът към диетата си.

4. Активните съединения в чесъна могат да понижат кръвното налягане

Сърдечно-съдовите заболявания като сърдече удър и инсулт са сред най-честите причини за смърт в света. Високото кръвно налягане, или хипертония, е основно за появата на тези заболявания. При изледвания с хора е открито, че хранителни добавки с чесън имат значително влияние върху редуцирането на кръвното налягане.

Дозите на добавките трябва да са високи, за да имат желаните ефекти. Нужните количества са равни на около 4 скилидки чесън на ден.

5. Чесънът подобрява нивата на холестерола, което понижава риска от сърдечно заболяване

Изглежда, че чесънът може да понижи общия  холестерол или така наречения „лош“ холестерол с около 10-15%.

6. Чесънът съдържа антиоксиданти, които могат да предотвратят Алцхаймер и деменция

Оксидативният стрес идваш от свободните радикали допринася за процеса на стареене. Чесънът съдържа антиоксиданти, които подкрепят телесните механизми за предпазване от тази осидативна вреда.

Високи дози на чесън в хранителните добавки повишават антиоксидантните ензими в човешкото тяло, както и значително понижават оксидативния стрес при хора с високо кръвно налягане. Комбинацията от намален холестерол и кръвно налягане, както и антиоксидантните свойства, могат да редуцират риска от мозъчни заболявания като Алцхаймер и деменция.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.