Пребори есенната депресия с няколко прости правила

да преборим есенната депресия

Една от теориите за появата на есенната депресия е по-малкото количество слънчева светлина през есента. Това води до редуциране на образуването на серотонин, а той е важно химическо съединение, което влияе на настроението. Синтезът на витамин Д в кожата също се понижава, което прави хората по-раздразнителни и изнервени.

За някои хора есента e уют, спокойствие и хармония, но за други е потиснатост и лошо настроение.

Степента на есенната депресия може да бъде различна. Някои хора се нуждаят от лекарска помощ под формата на определена терапия, но д-р Пресиян Бургов твърди, че обикновено, хората сами излизат от тези състояния, без нужда от консултация с психолог или лечение с медикаменти. (Източник)

връзката между есенната депресия и лошото време
Симптоми на есенната депресия:
  • Загуба на интерес към активности, които преди сте обичали
  • Липса на енергия
  • Проблеми със съня
  • Повишен апетит и качване на тегло
  • Чувство на мудност
  • Трудно концентриране
  • Чувства на безнадеждност, вина и безполезност
  • В най-тежките случаи – мисли за самонараняване или самоубийство

Тук ви предлагаме няколко прости правила, които да следвате, за да се справите с тези чувства и мисли.

  • Хапвайте здравословна и питателна храна

Включете в менюто си повече ядки и варива, богати на много витамини и минерали. Хапвайте картофи, моркови и други сезонни зеленчуци, от които можете да си приготвите невeроятно вкусни супи и какви ли не други ястия. Приемайте и витамин С заедно с храната.

  • Движете се

Спортът, дори в най-леките му форми като разходки из природата, тичане, аеробика, тенис, йога, вършат чудеса за психическото ви здраве по време на смяната на сезоните. Той ви дава добро настроение и мотивация.

пребори есенната депресия със спорт
  • Излизайте на слънце винаги, когато имате възможност

Разходките по светло ще избистрят ума ви и ще ви накарат да се чувствате по-спокойни, за да си набавите нужния витамин Д.

  • Обличайте се цветно

Лятото може да е свършило, но това не значи, че трябва да приберем цветните си дрехи. Есента дори ни подканва да започнем да носим повече жълто, оранжево, червено – все топли, спокойни и приятни за окото цветове.

  • Правете нещата, които обичате

Всеки човек има хобита. Те ще ви държат далеч от негативните мисли и ще ви накарат да се чувствате повече от добре. Можете дори да откриете нови неща, които харесвате.

Колко бързо и как ще се преборите с есенната депресия зависи от вас самите. Направете място на позитвните мисли и ги съчетайте със съветите ни по-горе и много скоро ще видите разликата. Ще бъдете отново ведри и усмихнати, както през така любимото на всички ни лято.