fbpx

5 начина да бъдете активни вкъщи, които да опитате днес

Да останем активни вкъщи

Как да бъдем активни вкъщи и да поддържаме тялото и ума си здрави ще ви подскажем в тази статия.

Да сме активни е нещо много важно, както за физическото ни здраве, така и за психическото.

Прочувания са показали, че оставайки активни, можем да поддържаме всяка част на тялото си в добра форма, а можем също да подобрим настроението си чрез движение.

Световната Здравна Организация (СЗО) препоръчва умерена активност от 150 минути или 75 минути интензивна активност седмично, или пък комбинация от двете.

Ето и петте начина да бъдете активни, които можете да практикувате по всяко време на деня:

  • Ритмична гимнастика

Тя е комбинация от упражнения, при които се използва тежестта на тялото. Може да включва клекове, коремни преси, лицеви опори, планк, които можете да изпълнявате буквално навсякъде. Видео за подбна тренировка можете да видите тук.

Интересен факт е, че простички, леки упражнения, наричани „радио ритмична гимнастика“ (защото национални радиа насърчават слушателите си да се включат) се пускат всяка сутрин в Япония още от 1928г.

активни вкъщи с кардио
  • Домашно кардио

Така популярното кардио работи чрез засилване на ритъма на сърцето. Примери за кардио упражнения са тичане, както и тичане на едно място, скачане, скокове, скачане на въже и други.

Според проучвания, кардиото помага за сваляне на тегло, подпомагане на мозъчните функции и за поддържане на холестеролните нива в норма.

В интернет има много видеа, които ще ви напътстват към това да бъдете активни вкъщи.
Ние ви предлагаме някои от тях:

15 минутна кардио тренировка тук.
Високоинтензивна кардио тренировка тук.

  • Пилатес

Пилатесът е комбинация от физически тренировки, които могат да подобрят баланса и позата на тялото, както и да направят тялото ви по-здраво.

Създател на тази практика е Джоузеф Пилатес, който я въвежда в началото на ХХ-ти век.

Проучвания са потвърдили, че дори леки пилатес упражнения могат да увеличат мускулната издръжливост и пластичността на тялото.

активни вкъщи с пилатес
Пилатесът също може да помогне със справянето с болки в гърба и да подобри качестовото на сън при някои хора.

Ето и няколко пилатес видеа, с които можете да започенете:

Дишането е от значение, така че можете първо да видите видеото тук.
Видео за седалищните мускули тук.
Видео за коремни мускули тук.

  • Йога

Да бъдем активни вкъщи с йога е чудесна практика, която заздравява тялото и успокоява ума. Има различни видове, които съчетават йога пози с различно натоварване и трудност на изпълнение.
Тя помага при болки в гърба, бори се със стреса и повдига настроението.

активни вкъщи с йога

Йогата сутрин събужда ума и тялото и ви предлагаме да видите това видео.
Йога за напълно начинаещи можете да видите тук.
И едно видео за стегнат корем и здрав гръб тук.

  • Забавни (и полезни) домашни активности

Да бъдем активни не означава само да тренираме. Да бъдем активни значи да движим тялото си по различни начини и това със сигурност дава резултат.

Според проучване, дори 10 минути умерена активност като градинарство или танци на седмица, понижават риска от преждевременна смърт.

Поддържането на къщата чиста и спретната и приготвянето на вкусна, здравословна храна ви осигуряват здраве.

Следователно, наред със събуждаща сутрешна тренивровка или релаксираща йога сесия преди лягане, засаждането на нещо в градината, може да бъде също толкова здравословно и приповдигащо настроението.

Има голям избор от домашни активности. Изберете тези, които биха ви доставили най-голямо удоволствие и с тяхна помощ бъдете заредени с енергия и положителни мисли.