10 храни за справяне с бавен метаболизъм

workout essentials

Бързият метаболизъм е предпоставка, че всички процеси в тялото ни се извършват оптимално. Можете да го ускорите чрез приема на определени храни.

Какво представлява метаболизма?

Метаболизъм е съвкупност от биохимични реакции, които протичат в клетките в тялото и чрез него се осъществява обмяната на вещества. Ензимите играят ключова роля в метаболизма, тъй като при действито им се освобождава енергия, която е необходима за бързото и правилно протичане на реакциите. Храната, която консумираме е определяща за темповете, с които метаболизма работи. Направихме списък с 10 храни, които биха могли да го ускорят.

10 храни, които са най-ефективни при справянето с бавния метаболизъм

Ябълки – Те са нискокалорични и съдържат така важните за тялото фибри. Почти всеки е чувал за пектин. Това са разтворими фибри, които имат благоприятно влияние върху храносмилателната система, като подпомагат и изчистването на токсините и  холестеролните натрупвания.

Овесени ядкиТе, както и техните производни, съдържат протеини, фибри и въглехидрати, които се усвояват по-бавно и ви държат сити по-дълго време. Те са чудесен източник на енергия и подобряват функцията на червата.

Канела – Тя е ефективно средство за подобряване на храносмилането и за усвояване на хранителните вещества. Помага за премахването на излишните газове и повишава pH на организма като го алкализира.

apple cinnamon oatmeal за бърз метаболизъм

Люти чушки – Лютите храни, като цяло, имат много ползи за организма и някои от тях са горенето на мазнини и ускоряването на метаболизма, чрез подобряване на храносмилането и изхвърляне на токсините.

Сусам – Сусамените семена са богати на протеини, мастни киселини, минерали и фибри, които засилват метаболизма, а лигнанът, който се съдържа в тях подпомага изгарянето на мазнините.

Фъстъци – Те са заредени с фибри и подпомагат изгарянето на калории, тъй като повишават вътрешната температура на тялото. Въпреки това не бива да прекаляваме с тях, защото са висококалорична храна.

Натурален шоколад – Консумацията му намалява хормона на стреса в организма, а стресът е един от основните негативни фактори, влияещи върху темповете на метаболизма. Най-добре е да се консумира шоколад със съдържание на поне 70% какао.

Грейпфут – Още една нискокалорична храна, която не събужда апетита и в същото време премахва чувството за тежест в стомаха. Съдържа много нутриенти и една чаша от стопроцентов сок от грейпфрут покрива дневната ви нужда от витамин С.

Куркума и черен пипер – Комбинацията на тези две подправки се отразява изкючително добре на организма, както при превенция на заболявания, така и за ускоряване на метаболизма, поради съдържащите се пиперин и куркумин, съответно,  в черния пипер и в куркумата.

Кисело зеле – В него се съдържат пробиотици, благодарение на ферментацията. Пробиотиците се свързват с подобряването на храносмилателната функция, която е ключова за бърз метаболизъм.

Топ 3 напитки за ускоряване на метаболизма

  1. Вода – Водата е жизненоважен компонент за правилното функциониране на човешкото тяло. Тя хидратира организма ни като достига до всяка клетка в него и извежда токсините навън. Препоръчителния прием на вода е средно 2 литра на ден, като количеството може да варира според пол, възраст и начин на живот.
  2. Зелен чайТой е изключително богат на антиоксиданти, които се борят със свободните радикали и ускоряват метаболизма.
  3. Кафе – То, също като водата, е напитка, която приемаме всеки ден. Съдържа кофеин, който дава енергия, която се синтезира чрез отделянето на адреналин и норадреналин от надбъбречните жлези.
green tea за бърз метаболизъм

Чрез консумацията на тези храни, приемът на достатъчно течности и физическата дейност, която най-много ви допада, можете да засилите метаболизма си и да се чувствате леки и щастливи.