10 храни против стареене

зеленчуци против стареене

Съставихме списък с храни против стареене, които ще подобрят качеството ви на живот, както и продължителността му. Добавяйки ги към ежедневното си меню вие намалявате риска от болести и здравословни проблеми свързани с възрастта. Изберете си няколко, които да хапвате всяка седмица.

  • Авокадо

То може да бъде направено на гуакамоле или пък нарязано на парченца и добавено към салата. Още една чудесна алтернатива е препечена филийка с авокадо, черен пипер и малко сол. То е една от най-добрите храни против стареене. Защо? Защото е пълно със здравословни мазнини и други нутриенти, които да помогнат на тялото да работи по-добре и да живее по-дълго.

  • Орехи

Орехите са перфектният снак против стареене. Те ви носят протеини и омега 3 мастни киселини в удобна форма. Хапвайте по една шепа всеки ден. Предотвратяват демеция и поддържат мозъка млад, както и държат сърдечните заболявания далеч, защото подобряват холестерола. Направете орехите част от дневното си меню, всеки ден.

  • Зеленчуци

Яденето на зеленчуци против стареене може да не звучи като много интересен съвет, но оказва влияние върху продължителността на живот. Те са страхотни източници на антиоксиданти. И не само това. Зеленчуците помагат и в борбата с теглото. Хапвайте от пет до девет порции (една порция е около 75гр.) всеки ден, за да живее тялото ви по-дълго.

хапвайте зеленчуци против стареене
  • Вода

Тялото ни се нуждае от вода, за осъществяване на всички процеси в него. Пийте голямо количество всеки ден, за да му помогнете да функционира добре. Твърди се, че тя дори, може да го детоксикира. Тъй като е най-полезната напитка за човешкия организъм е хубаво е да заместите всички, които са съдържащи захари с нея.

Водата е веществото, което се съдържа във всички изброени храни против стареене и това не е случайно. Водата е живот!
  • Шоколад

Хапвайте черен шоколад (но не прекалено много) против стареене. Той е достъпна и любима храна по цял свят. Проучвания показват, че консумирането на умерени количества подпомага здравето на сърцето. Антиоксидантите в това какаово изкушение го пазят здраво и се борят със свободните радикали в тялото, които са една от основните причини за стареенето.

  • Горски плодове

Когато ви се хапва нещо сладичко, напълнете една купичка с горски плодове. Те са чудесна алтернатива на всички сладкиши, съдържащи преработена захар. Сладки са, но захарта в тях е натурална и полезна за вас. Горските плодове са страхотен източник на антиоксиданти и други нутриенти. Хапвайте повече ягоди, боровинки, малини и къпини, за да поддържате тялото си младо.

  • Червено вино

Това не е ли страхотна новина? Червеното вино има способността да ви прави по-млади. Една-две чаши на ден имат невероятни анти-стареещи свойства. Червените вина съдържат множество антиоксиданти и флавоноиди, както и танини, които са полезни за кожата.

вино срещу стареене
  • Зелен чай

Зеленият чай е древна напитка за добро здраве и дълъг живот. Ползите му, идващи най-вече от антиоксидантите в него, са добре познати. Няколко чаши зелен чай на ден могат да направят чудеса за тялото ви. Следобед заменете кафето със зелен чай, например. Това би имало множество ползи за организма ви.

  • Пъпеши и дини

Те са чудесен източник на голямо разнообразие от витамини. Консумирането на различни видове пъпеши и дини, носи толкова много здравословни ползи. Те са изключително лесни за намиране, когато са в сезон и помагат в борбата със стареенето поради голямото количество вода и антиоксиданти съдържащи се в тях.

  • Варива

Те съдържат здравословен протеин и други противостареещи вещества. Те осигуряват протеини без всичките мазнини, които се намират в животинските продукти. Варивата осигуряват голямо количество антиоксиданти, които предотватяват вредата на свободните радикали.

Повечето от тези храни вече са част от диетата на хората, но колкото повече от тях присъстват в ежедневното ни меню, толкова по-добре. Растителната храна е дар от природата и ни дава всички нутриенти, за да се чувстваме добре и да останем млади и активни по-дълго. Хидратирайте се!